LCHF-pizza

För oss som älskar pizza, men som står under vågens förtryck, kanske detta lite nyttigare recept kan passa bra, måhända ända fram till Beach 2013.
4.0 from 1 reviews
LCHF-pizza
 
Prep time
Cook time
Total tid
 
Portioner: 4-6
Ingredienser
  • 100 g riven Grana Padano
  • 4 ägg
  • 0,75 dl vispgrädde
  • 2 msk fiberhusk
  • Lite salt
Instruktioner
  1. Vispa ihop ägg, grädde och fiberhusk med en elvisp, och blanda ner osten sist. Låt stå till sig i c:a 5 minuter.
  2. Sprid ut degen på en ugnsplåt med bakplåtspapper.
  3. Grädda i ugn i c:a 15 minuter på 175°.
  4. Lägg önskade toppings, t.ex. denna tomatsås, på botten och grädda i 250° tills dess att osten smält och allt fått en fin färg.
 

Kommentarer

  1. Marcus säger

    Lite ”äggig” botten, men helt klart den godast LCHF-pizzan jag testat. Var försiktig med saltet bara, Grana Padanon är ju i sig relativt salt.

Säg vad du tycker! Glöm inte att rösta.

E-postadressen publiceras inte.

Sätt betyg på receptet!: